Pressemeddelelse: Midtconsult melder sig ind i FRI

Den rådgivende ingeniørvirksomhed Midtconsult har meldt sig ind i Foreningen af Rådgivende Ingeniører, FRI. Bedre muligheder for interessevaretagelse, medindflydelse på branchens udvikling og styrkede muligheder for netværk i Danmark og internationalt var centralt for beslutningen.

FRI kan notere over 100 nye ansatte i foreningens medlemsvirksomheder. Det skyldes, at Midtconsult  Rådgivende Ingeniører har meldt sig ind i FRI.

”I FRI er vi meget glade for, at Midtconsult har besluttet sig for at melde sig ind i foreningen. Udover at Midtconsult er en stor rådgivende ingeniørvirksomhed, har de med deres 40 års erfaring en faglig dybde og ekspertise, der kan gavne flere af vores ekspertudvalg og bidrage til arbejdet for at skabe bedre rammebetingelser for rådgivende ingeniørvirksomheder”, siger Henrik Garver, adm. direktør i FRI.

Midtconsult beskæftiger i dag ca. 130 medarbejdere, som arbejder med alle felter af projektering. Fra akustik, anlægsarbejder og bærende konstruktioner over brandteknik, bygningskomplettering, VVS-, ventilation og energiteknik - til el-installationer, miljøforbedringer, energimærkning og byggestyring.

”Det er ingen hemmelighed, at branchen er under massiv udvikling i øjeblikket. Der skal forhandles ny AB og ABR i de kommende år, digitalisering rykker hurtigere end nogensinde, og vi ser en stigende international konkurrence blandt rådgiverne. Her har FRI indflydelse, og den kan vi som medlem være med til at påvirke. Samtidig giver FRI medlemskabet adgang til netværk og viden om branchen, som vil være vigtigt for den fortsatte udvikling af Midtconsult. Endelig betyder serviceniveauet og de mere kontante medlemsfordele som den attraktive forsikringsordning, at der er et målbart return on investment ved medlemskabet. Alt sammen gjorde det, at medlemskab af FRI var et naturligt næste skridt for Midtconsult” siger Thomas Duedahl, direktør og partner i Midtconsult.

Midtconsult har hovedsæde i Herning og en afdeling i Aarhus, hvorfra der udføres opgaver i hele Danmark. Virksomheden er netop blevet valgt som totalrådgiver for den store, nye psykiatriske afdeling på DNV-Gødstrup ved Herning.

Foreningen af Rådgivende Ingeniører FRI har ekspertudvalg inden for byggeri, infrastruktur, energi og miljø & klima. Ekspertudvalgene består af eksperter fra branchens medlemsvirksomheder og sagsmedarbejdere fra FRI.

• FRI’s medlemsvirksomheder beskæftiger i alt 24.100 ansatte i ind- og udland fordelt på 330 virksomheder.
  • Branchens omsætning i de danske selskaber er på 11,6 mia. kr. med en eksportandel på ca. 25 procent
  • FRI’s store medlemmer er blandt de største virksomheder i Europa inden for rådgivende ingeniørvirksomhed.