Nordafrika ,-Mellemoesten

FIDIC sætter håndtering af klimaforandringer på den globale dagsorden

Pressemeddelelse: Virksomhedsledere og beslutningstagere vil på FIDIC-infrastrukturkonferencen til september i Marrakech udforske de mange forhold, hvor klimaforandringer påvirker vores leve- og arbejdsvilkår.

Det foregår på en stor konference, der hedder "Engineering for the Challenges of Climate Change", som afholdes fra den 25. til 27. september 2016 i Marrakech, Marokko. Det er FIDIC (den Internationale Forening af Rådgivende Ingeniører), der arrangerer konferencen.

”Når virksomhedsledere fra nogle af verdens stærkeste og mest kompetente rådgivende ingeniørvirksomheder sætter sig sammen med kunder og beslutningstagere fra hele verden, bliver der diskuteret løsninger på nogle af de megatrends og udfordringer, som verden står overfor i forhold til infrastruktur og klima,” siger FRI-direktør Henrik Garver, der selv skal deltage i konferencen.

Deltagerne skal i Marrakech bl.a. diskutere COP22, og hvordan rådgivende ingeniører kan bidrage med løsninger i den forbindelse. Blandt temaerne er, hvordan man kan bruge digitalisering – bl.a. BIM-modeller – til at løse udfordringer fra klimaforandringerne. Der er også vandmangel og udnyttelse af vedvarende energikilder på programmet. Endelig er der fokus på, hvordan en global spidskompetence for rådgivende ingeniører, integrerede løsninger (Integrated Resource Management), kan bidrage til at håndtere klimaforandringer omkostningseffektivt.

FIDIC-konferencen er den største internationale infrastruktur-begivenhed. Deltagerne er beslutningstagere fra verdens store og små rådgivende ingeniørfirmaer, entreprenører, bygherrer, regeringer og finansielle institutioner, der arbejder for udvikling af infrastruktur.

For at læse mere eller for tilmelding fidic2016.org