Klode, Europa

Europæisk rådgiverkonference i København - fokus på klimatilpasning og bæredygtighed

Pressemeddelelse: Den 1.- 3. juni 2017 er Foreningen af Rådgivende Ingeniører, FRI, vært for den internationale EFCA Conference 2017. Konferencens tema er: Global challenges – sustainable solutions: the role of cities, companies and consultants. Konferencen bringer 200 danske og internationale gæster til København.

Konferencen tager afsæt i udviklingen af den internationale regulering af klimaområdet, fra Paris-aftalen til FN’s 17 bæredygtighedsmål, og fokuserer på de europæiske kunders behov (med indlæg fra byer, virksomheder og investorer) samt betydningen for de rådgivende ingeniørvirksomheder af ændrede rammebetingelser og markedets behov for løsninger.

”Med konferencens fokus på klimatilpasningsløsninger, bæredygtighed og CO2-reduktion sætter vi København, Danmark og de danske rådgivende ingeniørvirksomheder i centrum. Det var en central ambition, da vi i 2016 i Sofia, Bulgarien, vandt retten til at være værter for EFCA Conference 2017. Men vi fokuserer også på de internationale rammevilkår, som i fremtiden vil påvirke forretningsvilkårene for den rådgivende ingeniørbranche, ikke bare i Danmark, men i Europa”, udtaler Henrik Garver, adm. direktør i FRI.

Blandt talerne på konferencen er Teknik- og Miljøborgmester i København Morten Kabell; Jock Martin, Head of Integrated Environmental Assessments (IEA), European Environmental Agency; Kevin Austin, Deputy Executive director C40 og Claus Kondrup, Acting Head of Unit, DG Clima m.fl.

Mere information · Læs mere om konferencen på www.efca2017.eu

· Udover konferencens hovedtema, vil der også være fokus på udviklingen i den rådgivende ingeniørbranche i Europa, herunder vil det seneste EFCA Barometer bliver præsenteret (se det vedhæftede)

· EFCA er European Federation of Engineering Consultancy Associations

· Foreningen af Rådgivende Ingeniører, FRI er det danske medlem af EFCA