Høringssvar: Høring og høringsmøde om digitaliseringsplatformen

Som en del af regeringens strategi for digitalt byggeri har Bygherreforeningen udarbejdet en web-platform med gode råd og tjeklister om digitale krav i udbud.

Vi har i FRI bedt om at kommentere på udkastet – så denne opfordring sender vi hermed videre, fordi vi tænker, at Bygherreforeningen ikke kender den virkelighed, som I oplever.

Kommenter gerne - det sker direkte i portalen. Men vi vil også gerne høre om jeres største bekymringer, så vi kan tage hånd om dem - også selv om formen ikke gør det så nemt. Du kan også deltage høringsmøder i KBH og Aarhus.

Kommentarer sendes til Inge Ebbensgaard, ime@frinet.dk eller telefon 60 77 60 94.

Følgebrev fra Bygherreforeningen:

Bygherreforeningen har de seneste måneder arbejdet med en guide til at stille digitale krav i udbud, ny web-platform med gode råd og tjeklister til digitale krav i udbud, som nu er klar i en høringsudgave. Der er tale om en udmøntning af initiativ 2 i strategien for digitalt byggeri: ”Bedre vejledning til bygherrer om anvendelse af digitale værktøjer”.

Vi vil opfordre jer til at se materialet igennem. I får adgang til høringsudgaven af guiden via Bygherreforeningens hjemmeside ved at bruge adgangskoden: digitalisering

For at behandle kommentarer bedst muligt, er der implementeret et kommenteringsværktøj direkte på siden, i nederste højre hjørne, hvor der står feedback. Alle kommentarer der laves med dette værktøj kommer direkte i vores system, hvilket gør det nemt at redigere efterfølgende. Hvis I har spørgsmål til kommenteringsværktøjet, er I meget velkomne til at ringe til Carl Johan på: 2073 1525

Bygherreforeningen inviterer til høringsmøder om Digitaliseringsguiden, hvor der er mulighed for at få den præsenteret og stille spørgsmål til den. I den forbindelse vil vi blot sikre os at i har set invitationen. Der afholdes høringsmøde i København d. 24. september, og der afholdes et tilsvarende møde i Aarhus d. 9. oktober. I kan finde mere information, og tilmelde jer arrangementerne her: København, Aarhus.

Vi håber i har lyst til at deltage og kommentere på Digitaliseringsguiden, for at sikre den mest værdiskabende løsning. Deadline for kommentering af Digitaliseringsguiden er søndag d. 13 oktober.

I må meget gerne videreformidle materiale og invitation til andre interesserede. På forhånd tak.