Nomineret til Årets unge FRI Rådgiver 2020: Kristoffer Lind Krarup, AB Clausen

Kristoffer Lind Krarup er 29 år og en af de fem nominerede til at blive Årets unge FRI Rådgiver i 2020.

Kristoffer er projektchef og afdelingsleder i AB Clausen og er nomineret for renovering og tilbygning af Taastrup Stationscenter, inkl. en transferzone i stål.

Derfor er Kristoffer nomineret:
Kristoffer Krarup fungerer i AB Clausen som en del af ledelsen og som projektchef. Som en del af ledelsen deltager han aktivt og udfordrer konstruktivt med god forståelse og respekt for de øvrige afdelinger og den værdi, de bibringer. Kristoffer bruger sine analytiske evner og menneskelige forståelse til at løfte dialogen med fokus på de rigtige løsninger og får det bedste frem i folk. Kunder, underrådgivere og kollegaer har stor tillid til ham og rådfører sig med ham hyppigt – i mange tilfælde opfattes og fungerer han som ”Trusted Advisor”. Kristoffer er videnbegærlig, arbejdsom, humoristisk og ansvarsbevidst.

Henrik Garver, adm. direktør for FRI og medlem af dommerkomitéen, udtaler:
”Kristoffer har med projektet omkring renovering og tilbygning af Taastrup Stationscenter været rådgiver på et projekt, hvor processen og organiseringen har været virkelig kompleks. Alligevel formår han som ung rådgiver at tage et ansvar og en lederrolle, der sikrer, at projektet kommer helt i mål. Udover at organiseringen var kompleks, er selve projektet også vigtigt, for det står som et eksempel på en svanemærket renovering, hvor metoden er skalérbar. Udover Kristoffers vigtige rolle i projektet, er det også tydeligt, at han er betydningsfuld for sin virksomhed, AB Clausen, ift. fortsat udvikling og vækst af virksomheden. De resultater Kristoffer har skabt i en alder af 29 år er imponerende”.

Projektet: Renovering og tilbygning af Taastrup Stationscenter, inkl. en transferzone i stål
Ved Taastrup Station opfører Park Street Nordicom 440 studieboliger som en renovering og tilbygning af Taastrup Stationscenter. Imellem den eksisterende bygning og tilbygningen etableres en transferzone i stål. AB Clausen har udviklet transferzonen, som fordeler belastningen den eksisterende bygning og de nye moduler. De eksisterende søjler er i stand til at optage den lodrette last, men mangler stabilitet til at optage vindpåvirkningerne. Derfor har AB Clausen indføjet nye betonvægge i den oprindelige bygning, så konstruktionen også er stabil ved vandrette belastninger. Samtidig bliver der lavet nye fundamenter under de nye vægge.

AB Clausen er totalrådgiver på alle ingeniørdiscipliner og har ansvaret for både de bærende konstruktioner og for den interne koordinering i projektorganisationen, som er kompleks, men meget effektiv.

Ammar Al-Temimi, adm. direktør i AB Clausen udtaler:

”Vi i AB Clausen, vores kunder og samarbejdspartnere, er forkælet med det væld af talent, som Kristoffer bringer til bordet, som koblet med en ualmindelig positiv og løsningsorienteret attitude bringer det bedste frem i de teams, han arbejder med, med de bedste løsninger til følge. Han har siden ankomsten til AB Clausen været en nøglespiller i vores eventyr med levering af bæredygtige helhedsløsninger, som han i den grad har været med til at accelerere ved at udvikle vores leverancemodel, samt vinde og levere til kundernes og teamets tillid. Fagligt er Kristoffer i højsædet, men han imponerer i særdeleshed med sin person, som viser modenhed langt over hans alder. Vi ser frem til at fostre og tage ved lære af Kristoffers fortsatte udvikling. ”

FRI udsender de kommende uger uddybende omtaler af de fem finalister, og deres projekter, i konkurrencen om at blive Årets unge FRI-rådgiver 2020. Kåringen af vinderen finder sted torsdag den 5. marts 2020.

Fakta om Årets unge FRI Rådgiver 2020
I år er det 12. år i træk, at FRI afholder konkurrencen Årets unge FRI Rådgiver. Dommerkomiteen fokuserer på tre hovedkriterier. For det første, den unge rådgivers resultater og position i forhold til sin alder. For det andet kvaliteten af kandidatens ekstraordinære tekniske/faglige kunnen, eksempelvis gennem løsninger, som tilgodeser miljø, innovation, bæredygtighed eller energiforbrug. Endelig er kundens vurdering af rådgiverens arbejde et vigtig parameter – gode rådgivere skaber gode projekter, der giver tilfredse kunder.

FRI indstiller op til fem af de bedste unge FRI-rådgivere til den europæiske konkurrence European Future Leader Award. De indstillede FRI-rådgivere får betalt rejse og ophold til EFCA-konferencen 2020 i Istanbul, hvor vinderen af EFCA-konkurrencen blive kåret. Den danske vinder bliver derudover indstillet til at deltage i FIDIC Future Leaders Management Certificate (FLMC) programmet.

Kontakt

Foreningen af Rådgivende Ingeniører, FRI: Adm. direktør Henrik Garver 3525 3742 eller hg@frinet.dk

Pressefotos findes her /pressefotos

___________

Foreningen af Rådgivende Ingeniører, FRI, er brancheforening for rådgiver- og ingeniørvirksomheder.

FRI står for uafhængig rådgivning. FRI står for bæredygtig udvikling. FRI har videnbaserede meninger om samfundsudviklingen.

• FRI’s medlemsvirksomheder beskæftiger ca. 28.000 medarbejdere i Danmark og internationalt og har en global omsætning på mere end 26 mia. kr.
  • De store FRI virksomheder er blandt de største virksomheder i Europa inden for rådgivende ingeniørvirksomhed.

Læs om de øvrige nominerede

Pressemeddelelse: Rambøll-ingeniør kåret som Årets unge FRI Rådgiver 2020
Lasse Vester fra Rambøll vinder prisen som årets unge rådgiver af Foreningen af Rådgivende Ingeniører (FRI). Den 32-årige tunnelingeniør modtager prisen, fordi han er en komplet rådgiver med en stærk faglighed og et brændende engagement, som smitter. Det er blandt andet kommet til udtryk i hans arbejde på sænketunnelen Western Harbour Tunnel i Sydney.
Pressemeddelelse: Nomineret til Årets unge FRI Rådgiver 2020:  Daniel Fester Henningsen, AFM Rådgivende Ingeniører
Pressemeddelelse: Nomineret til Årets unge FRI Rådgiver 2020: Daniel Fester Henningsen, AFM Rådgivende Ingeniører
Daniel Fester Henningsen er 28 år og en af de fem nominerede til at blive årets unge FRI Rådgiver i 2020. Daniel er civilinstruktør med speciale i bygningskonstruktioner hos AFM Rådgivende Ingeniører og er nomineret for udvikling af et program til beregning af fiberdosering i terrændæk. Programmet er et net-baseret licensprogram, som benyttes ud over landets grænser.